Tu cât de mult iubești dulciurile?

0
398

Vii de la serviciu. Ai avut o nouă zi grea. Promovarea mult visată nu a apărut nici astăzi. În plus, trebuie să suporți cu zâmbetul pe buze replicile sarcastice ale tuturor din birou și te ia frustrarea. Frustrarea care îți curge în vine încă când deschizi ușa apartamentului în care stai și, care te face să deschizi rapid frigiderul și să mănânci cele 3 ciocolate și 4 inghețate în numai 5 minute. Te cuprinde pentru câteva secunde o senzație plăcută pe care o aveai când erai un bebeluș, care în câteva minute , după ce vezi mormanul de ambalaje se transformă în vină:”iar mănînci?nu vezi că te-ai îngrășat?!nu te iubește nimeni”. Și continui să mănânci și restul de ciocolate ramase în frigider.

Dependența de dulciuri este o realitate a vremurilor noastre care afectează cu precădere femeile. Dacă ai încercat vreodată să încerci să nu mai mănânci dulciuri, ai observat ce dificil este, chiar imposibil.

Principalul vinovat este zaharul, partea componenta principală a dulciurilor, unic prin capacitatea lui de dependență și îngrășare. Zahărul, indiferent că e alb sau brun are un conținut bogat în fructoza. Organismul uman nu are capacitatea de a metaboliza fructoza decât sub formă de grăsime. Pe lângă creșterea ponderală pe care o produce, zahărul induce dependență.

În momentul în care mănânci o înghețată, de exemplu, într-o zonă a creierului numită nucleu acumbens se secretă o cantitate mare de dopamină, care își induce starea de bine. Dacă mănânci înghețată în fiecare zi, receptorii responsabili pentru eliberarea dopaminei vor avea nevoie de o cantitate din ce în ce mai mare de zahăr pentru a obține același efect. Scenariul seamănă destul de bine cu al dependenților de droguri, nu-i așa? În cazul în care considerai că zahărul este o banală substanță pe care o pui în prăjituri, e mai bine să știi că dependența dată de el este similară cu cea indusă de nicotină, canabis sau chiar heroină. Probabil că nu e atât de inofensiv cum pare la prima vedere.

Următorul vinovat este conținutul în carbohidrați.Crabohidrații, alinarea supremă a tuturor depresivilor , au miraculosul efect de a crește cantitatea de serotonina. Ei sunt atât de importanți în chimia organimsului, încât cercetătorii au identificat și un interval orar în care organismul solicită constant ingestia de carbohidrați. Acesta este între 3.30 și 5 p.m. Prin urmare, celebrul obicei englezesc al ceaiului de la ora 5 nu este doar o dovadă de snobism, ci probabil este adaptat la o necesitate biologică.

În plus , ingestia de carbohidrați este un obicei învățat. Să luam exemplul unei fetițe care locuiește cu niște părinți care o învață direct sau indirect că nu e normal să fie furioasă și că atunci când e în loc să-și exprime furia , mai bine mănâncă o ciocolată. Fetița de ieri e probabil femeia de la începul articolului, care încearcă să elimine frustrarea sub altă formă.

În concluzie, dependența de zahăr și carbohidrați este o dramă a vremurilor noastre. În spatele unor femei care vandalizează constant frigiderul se ascund  dureri emoționale neexprimate, care ar necesita înainte de orice o vizită la psiholog.

LEAVE A REPLY